marți, 30 aprilie 2013

Proiectul "Şi noi putem ajuta!" la final

Astăzi 30 aprilie 2013, a avut loc ultima fază a  proiectului "Şi noi putem ajuta !". 
Cu ocazia apropierii Sărbătorilor Pascale, Asociaţia "Fraţii Racoţeanu" a organizat o campanie de donaţii. 190 dе elevi ai Şcolii Gimnaziale Filiaşi au primit pachete cu dulciuri oferite din partea asociaţiei.

joi, 25 aprilie 2013

Membrii Asociaţiei „Fraţii Racoţeanu”


În prezent, Asociaţia  „Fraţii Racoţeanu” este formată din 34 membri activi şi 4 colaboratori voluntari (în ordine alfabetică):

Membri activi:
-          Albu Oana-Nicoleta;
-          Badea Viorica;
-          Bocai Vasile;
-          Bordea Ruxandra;
-          Buzatu Viorica;
-          Cojocaru Emilia-Mădălina;
-          Corîci Maria;
-          Dinu Dănuţ;
-          Dinu Luciana;
-          Dinu Vili;
-          Enache Ioana;
-          Enache Mihaela;
-          Ferari Janeta;
-          Gherghinoiu Mădălina;
-          Ghiţă Denisa;
-          Gîngu Lucica;
-          Goagă Florian;
-          Hantea Anela;
-          Hantea Florina;
-          Ion Cristiana;
-          Mondescu Ion-Alin;
-          Paşol Ileana;
-          Pescaru Ştefăniţă-Iulian;
-          Petrescu Nicoleta-Laura;
-          Pirianu Constanţa;
-          Preoteasa Ana-Angelica
-          Roşu Mariana-Oana;
-          Sîrbu Cristian;
-          Stănciulescu Eliabeta;
-          Stupariu Carmen-Maria;
-          Ştefănescu Alina-Mihaela;
-          Tănase Ana-Maria;
-          Tăneaţă-Staicu Cristina-Teodora;
-          Tereche-Bărbuleanu Ana-Maria.

Colaboratori:
-          Mihai Gheorghe;
-          Papoe Teodora
-          Rădoi Dumitra;
-          Vlad Mariana-Dorina.

marți, 23 aprilie 2013

Proiect - „Şi noi putem ajuta!” (22-29 aprilie 2013)



Asociaţia Fraţii Racoţeanu
Şcoala Gimnazială Filiaşi


Motto:
       Voluntariatul apropie oamenii şi rupe frontierele. De asemenea ne face să redescoperim latura umană din interiorul fiecăruia.”

Este minunat să fii mereu prezent printre oameni cu inima şi sufletul, să-i ajuţi necondiţionat acolo unde este nevoie.
Este o onoare să fii voluntar în comunitatea unde trăieşti, să-ţi pese de cei din jur.
Atunci când dăruieşti iubire, primeşti iubire, când respecţi, eşti respectat.
Toate aceste valori pot fi cultivate în conştiinţa copiilor prin participarea directă la acţiuni.
Piatra de încercare a omeniei e fapta bună, căci omenia nu se manifestă în vorbe, ci în fapte.
A trezi şi a dezvolta spiritul voluntariatului la copii, a cultiva valorile lui ar putea fi una dintre sarcinile de seamă ale educatorilor, un spirit care transformă valorile sociale în principii de conduită personală.
Prin aceste activităţi , copiii vor înţelege că valoarea unui om rezidă în ceea ce este capabil să dea şi nu în ceea ce este el capabil să primească. Cu siguranţă, voluntariatul este singura modalitate prin care putem readuce o rază de speranţă în sufletele celor pentru care soarta, din păcate, nu a rezervat prea multe bucurii. De asemenea, prin voluntariat nu numai că sădim un zâmbet pe chipul celor care prea rar zâmbesc, dar învăţăm totodată să fim responsabili, receptivi la problemele celorlalţi…într-un cuvânt: să fim oameni. Înainte de a spune cu nepăsare NU voluntariatului, trebuie să ne gândim că puteam fi noi în locul celor în cauză şi atunci…nu-i aşa că ajutorul cuiva ne-ar fi adus lacrimi de fericire în ochi şi speranţa că nu suntem singuri?
Mulţi nu ştiu că în spatele voluntariatului, se ascund prieteni, emoţii, respectul de sine şi, implicit, respectul celor din jurul tău faţă de tine, reuşita. Nu numai că îi ajuţi pe cei nevoiaşi, în primul rând te ajuţi şi pe tine şi îţi construieşti personalitatea, te poţi simţi cu adevărat un om, care nu este frumos doar la exterior, ci şi în interior, iar asemenea sentiment este mai presus decât orice hârtie cu valoare materială.
Motivaţia tematică a proiectului a pornit de la necesitatea sensibilizării copiilor, a trezirii atitudinii pozitive faţă de semenii noştri aflaţi în dificultate din cauza unor lipsuri materiale ce îi împiedică în parcurgerea procesului instructiv-educativ, aspect ce contribuie la educaţia civică a lor. Pentru  a-şi fixa informaţiile şi cunoştinţele dobândite prin procesul didactic şcolarul trebuie scos din cadrul strâmt al clasei şi pus în diverse situaţii de viaţă. Pe de altă patre, educaţia moral- civică pe care şcolarul o dobândeşte capătă noi valenţe prin actul aplicativ, în situaţie reală.
Cu toţii ştim că atitudinile şi comportamentul nostru faţă de tot ce ne înconjoară încep a se forma de la  cea mai fragedă vârstă. Iniţial părinţii, apoi profesorii încearcă să ne familiarizeze cu diferite norme şi valori morale. Una dintre aceste valori este şi solidaritatea cu cei din jurul nostru. Toţi oamenii au îndatoriri unii faţă de alţii, iar îndeplinirea acestora nu este un lucru greu dacă se obişnuiesc de mici să respecte, să ajute, să fie politicoşi, înţelegători, să aprecieze binele, să fie generoşi, să fie în stare să redea un zâmbet pe chipul copiilor care sunt în suferinţă şi care au dreptul la o viaţă decentă.

Scopul proiectului:
  • Educarea spiritului civic la şcolari.
  • Dezvoltarea spiritului umanitar, colaborarea pentru indeplinirea unui scop nobil. 

 Obiective specifice:
·         privind elevii:
-          însuşirea unor norme de comportament civic, formarea unei atitudini pozitive faţă de copiii aflaţi în dificultate;
-          stimularea copiilor pentru a desfăşura activităţi de voluntariat prin colectarea de bunuri si fonduri pentru copiii aflaţi în dificultate
-          încurajarea şi motivarea copilului pentru a-şi exprima şi motiva opinii sufleteşti.
-          dezvoltarea capacităţii de organizare, acţionare pentru strângerea fondurilor;
-          formarea şi dezvoltarea de atitudini, comportamente corecte faţă de semenii noştri.
·         privind cadrele didactice:
-          familiarizarea cadrelor didactice cu noi strategii şi stiluri manageriale de proiect;
-          abilitarea cadrelor didactice cu capacitatea de a construi un mediu educaţional care să motiveze copilul în procesul de ocrotire şi întrajutorare a celorlalţi;

·         privind părinţii:
-          conştientizarea acestora cu privire la rolul lor în formarea şi dezvoltarea copiilor, mai ales în plan moral-civic;
-          intensificarea implicării acestora în activitatea şcolii pentru crearea unui mediu sigur şi sănătos pentru copii.

 Perioada de desfăşurare:
                    -    22 aprilie- 30 aprilie 2013

Grup ţintă:  elevi ai Şcolii Gimnaziale Filiaşi care provin din familii defavorizate.

Descrierea şi planificarea activităţilor:

Nr. crt.
               Activitate
            Conţinut
1.
Prezentarea părţilor implicate a scopului proiectului
22. 04. 2013
- discuţii cu elevii pentru desfăşurarea activităţilor (propuneri);
- primirea acordului din partea conducerii şcolii.
2.
Activitate practică 22-29. 04. 2013

- colectare de bunuri si fonduri.
3.
Repartizarea sumelor de bani strânse în urma organizării expoziţiei
 Distribuirea sumelor colectate

vineri, 19 aprilie 2013

Asociaţia are noi membri !


Asociaţia „Fraţii Racoţeanu” are 26 noi membri (22 membri activi şi 4 colaboratori voluntari). În această lună au aderat următoarele persoane (în ordine alfabetică):

Membri activi:
-          Badea Viorica;
-          Buzatu Viorica;
-          Cojocaru Emilia-Mădălina
-          Dinu Luciana;
-          Dinu Vili;
-          Enache Ioana;
-          Enache Mihaela;
-          Ferari Janeta;
-          Gherghinoiu Mădălina;
-          Ghiţă Denisa;
-          Goagă Florian;
-          Hantea Florina;
-          Ion Cristiana;
-          Paşol Ileana;
-          Pescaru Ştefăniţă-Iulian;
-          Petrescu Nicoleta-Laura;
-          Preoteasa Ana-Angelica
-          Roşu Mariana-Oana;
-          Stănciulescu Eliabeta;
-          Stupariu Carmen-Maria;
-          Tănase Ana-Maria;
-          Tereche-Bărbuleanu Ana-Maria.

Colaboratori:
-          Mihai Gheorghe;
-          Papoe Teodora
-          Rădoi Dumitra;
-          Vlad Mariana-Dorina.

În prezent, Asociaţia este formată din 34 membri şi 4 colaboratori voluntari. Sperăm că numărul va creşte în viitor!



Proiect „Ghiozdanul cu poveşti” (1 - 5 aprilie 2013)


Astăzi, 16 aprilie 2013, în biblioteca Şcolii Gimnaziale Filiaşi a avut loc festivitatea de premiere a concursului organizat în cadrul proiectului Ghiozdanul cu poveşti, dedicat Zilei Internaţionale a Cărţii pentru Copii. Activităţile au fost derulate în săptămâna Să ştii mai multe, să fii mai bun” (1-5 aprilie) de 95 de elevi şi cadre didactice ale Şcolii Gimnaziale Filiaşi. Parteneri în cadrul acestui proiect au fost ISJ Dolj (Inspector Şcolar General prof. Georgică Bercea-Florea, inspector de zonă prof. Adriana Stoica), Consiliul Local Filiaşi, Biblioteca Orăşenească Anton Pann, Clubul Rotary Craiova şi Asociaţia Fraţii Racoţeanu Filiaşi.




            Scopul proiectului a fost acela de a realiza, în cadrul Bibliotecii Orăşeneşti Filiaşi, un atelier de lectură şi desen pentru elevi, menit să asigure acestora formarea unor abilităţi şi cunoştinţe necesare pentru dezvoltarea imaginaţiei şi spiritului de competitivitate. Cunoştinţele dobândite în cadrul proiectului au avut menirea să asigure elevilor o mai bună înţelegere a vieţii şi operei scriitorilor Hans Christian Andersen, Ion Creangă şi Petre Ispirescu, precum şi participarea la un concurs de desene inspirate din opera lui Hans Christian Andersen. Tinerii artişti au citit şi au transpus în imagini opera scriitorului Hans Christian Andersen, rezultatele fiind organizate într-o expoziţie deschisă publicului. Premiile oferite au constat în ghiozdane, penare, creioane colorate, acuarele, rechizite şcolare şi cărţi pentru copii.





            Au participat: Primarul oraşului Filiaşi – Stăncioi Nicole, viceprimarul – Gheorghe Ilie, conducerea Şcolii Gimnaziale Filiasi (prof. Mondescu Alin, prof. Din Dănuţ, prof. Goagă Florian), directorul Bibliotecii Orăşeneşti Filiaşi – Braloştiţeanu Dorina, reprezentantul Clubului Rotary Craiova – Alin Golumbeanu, reprezentantul Asociaţiei Fraţii Racoţeanu”- Bocai Vasile.




Protocol de colaborare


luni, 1 aprilie 2013

Statutul Asociaţiei „FRAŢII RACOŢEANU”


ART.1. Se constituie, în baza Legii nr.246/2005 şi potrivit prezentului Statut, ASOCIAŢIA  „FRAŢII RACOŢEANU”.       

ART. 2. Asociaţia „FRAŢII RACOŢEANU” este persoană juridică de drept privat cu scop nepatrimonial, independentă, organizată potrivit Legii nr. 246/2005, ai cărei membri fondatori sunt:
-          Mondescu Alin-Ion;
-          Pirianu Constanţa;
-          Dinu Dănuţ;
-          Albu Oana-Nicoleta;
-          Bocai Vasile;
-          Corîci Maria;
-          Sîrbu Cristian;
-          Ştefănescu Alina-Mihaela;
-          Tăneaţă-Staicu Cristina-Teodora;
-          Gîngu Lucica;
-          Bordea Ruxandra;
-          Hantea Anela.
ART. 3. Asociaţia „FRAŢII RACOŢEANU” este persoană juridică română de drept privat, având denumirea rezervată prin dovada disponibilităţii denumirii cu numărul 119983/17.01.2013, eliberată de către Ministerul Justiţiei – Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice.

ART. 4. Asociaţia „FRAŢII RACOŢEANU” este asociaţie non-guvernamentală, nonprofit, independentă, nepartizană politic şi acţionează în beneficiu public.

ART. 5. Durata şi sediul.
Asociaţia „FRAŢII RACOŢEANU” ia fiinţă prin libera asociere a membrilor menţionaţi la art. 1, prin semnarea prezentului statut şi se constituie pe o perioadă de timp nedeterminată, având sediul în Filiaşi, str. Racoţeanu, nr. 146, jud. Dolj.

ART. 6. Asociaţia poate deschide filiale şi în alte localităţi sau judeţe din ţară sau străinătate, poate stabili legături de colaborare cu organizaţii similare sau poate intra în uniuni sau federaţii, cu alte instituţii şi persoane juridice sau fizice din ţară şi străinătate, pentru îndeplinirea scopului propus.

ART. 7. Scopul.
Membrii Asociaţiei „Fraţii Racoţeanu” doresc să se asocieze, având ca scop:
(a) susţinerea şi promovarea intereselor copiilor şi părinţilor din învăţământul preuniversitar în relaţiile cu profesorii şi conducerea ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI, Inspectoratul şcolar judeţean Dolj, organele administraţiei de stat publice locale, sindicatele din învăţământ, asociaţii şi federaţii ale părinţilor, alte organizaţii naţionale şi internaţionale şi societatea civilă.
(b) susţinerea iniţiativelor de modernizare, eficientizare, creştere a eficacităţii, calităţii şi îmbunătăţirea continuă a învăţământului din ŞCOALA GIMNAZIALĂ FILIAŞI, în concordanţă cu standardele Uniunii Europene şi a specificului societăţii româneşti, în interesul copiilor din ŞCOALA GIMNAZIALĂ FILIAŞI.
(c) promovarea dezvoltării economice, sociale şi cultural-educaţionale a regiunii Oltenia.

ART.8. Activităţi.
a) promovarea comunicării şi cooperării între membrii asociaţiei „FRAŢII RACOŢEANU”, Inspectoratul şcolar judeţean Dolj, organele administraţiei de stat publice locale ale judeţului Dolj;
b) schimbul de informaţii, în domenii comune de interes, cu organizaţii similare din ţară şi străinătate;
c) iniţierea, organizarea şi coordonarea editării şi tipăririi de materiale şi publicaţii în legătură cu scopurile şi activitatea desfăşurată;
d) organizarea de simpozioane, colocvii, mese rotunde şi alte acţiuni cu teme diverse şi participarea la acţiuni organizate de către asociaţii similare, atât din ţară, cât şi din străinătate;
e) informarea membrilor asociaţiei şi comunităţii locale şi dezbaterea planurilor de dezvoltare şi îmbunătăţire a activităţii educaţionale şi de pregătire profesională a ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI;
f) promovarea şi susţinerea iniţiativelor legislative la nivel local şi naţional şi a propunerilor membrilor asociaţiei de îmbunătăţire a actului educaţional, a dotărilor şi condiţiilor din şcoli în vederea adoptării lor de către conducerea ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI, ISJ Dolj, Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi organele administraţiei de stat şi publice, de la caz la caz;
g) atragerea şi utilizarea, în condiţiile legii, de surse de finanţare şi resurse sub formă de subvenţii, contribuţii, cotizaţii, sponsorizări, donaţii, finanţări pe bază de proiecte cu surse de finanţare interne şi externe, etc.;
h) monitorizarea modului de aplicare a măsurilor administrative, gospodăreşti şi de securitate a copiilor, adoptate la nivelul ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI, prin asigurarea unei legături permanente cu conducerea ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI, ISJ Dolj şi organele administraţiei de stat publice, locale;
i) monitorizarea implementării şi evaluării eficienţei planurilor de modernizare a învăţământului din ŞCOALA GIMNAZIALĂ FILIAŞI  şi a managementului acestuia;
j) realizarea unei mai mari conectivităţi a ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI cu mediul economic (de afaceri), comunitatea locală, societatea civilă, organizaţiile nonguvernamentale şi guvernamentale, mass-media în vederea creşterii calităţii educaţiei civice a copiilor;
k) dezvoltarea de legături cu asociaţii de acelaşi tip sau conexe procesului de învăţământ, la nivel local, naţional şi internaţional;
l) sprijinirea iniţiativelor şi proiectelor copiilor, inclusiv cele care privesc imprimarea caracterului practic-aplicativ şi valorifică pregătirea şi inteligenţa lor, protejarea, promvoarea şi susţinerea tinerelor valori;
m) conlucrarea cu organele guvernamentale şi nonguvernamentale, inclusiv cu comisiile de ocrotire şi autoritatea tutelară, în vederea respectării drepturilor copiilor şi integrarea lor în unităţile de învăţământ preuniversitare şi societate;
n) susţinerea unor activităţi ale elevilor cu caracter social, cultural, profesional, ecologic, tehnico-ştiinţific, economic şi sportiv;
o) gestionarea fondurilor provenite din cotizaţii şi alte surse, în condiţiile prevăzute de lege;
p) întocmirea şi publicarea de analize şi studii de specialitate privind evoluţia indicatorilor de performanţă şi eficienţă a actului educaţional;
q) sprijinirea rezolvării cazurilor speciale sociale, a copiilor cu dizabilităţi şi a copiilor din comunităţi minoritare, în vederea soluţionării problemelor acestora şi integrării lor în unităţile de învăţământ şi societate;
r) diseminarea informaţiilor prin mijloace moderne (mass-media, Internet etc.) privind activitatea asociaţiei, prin publicarea iniţiativelor, acţiunilor, proiectelor, studiilor şi analizelor în domeniul de interes;
s) acordarea de consiliere socială, economică, juridică, medicală prin colaborarea cu specialişti precum: medici, avocaţi, formatori în diverse domenii, psihologi, persoane specializate în dezvoltarea şi implementarea Managementului Resurselor Umane;
t) stimularea spiritului comunitar prin încurajarea şi susţinerea iniţiativelor de dezvoltare socio-economică locală;
u) organizarea de evenimente caritabile în scopul întrajutorării persoanelor defavorizate, copiilor cu deficienţe, bătrânilor, persoanelor bolnave, fără adăpost, persoanelor maltratate, abuzate sau victime ale diverselor violenţe;
v) promovarea şi efectuarea activităţilot de sprijinire în domeniul educaţional, socio-profesional şi cultural.
Asociaţia îşi va desfăşura activitatea în colaborare cu autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţii, organisme, agenţi economici şi alte persoane juridice şi fizice din ţară şi din străinătate interesate în dezvoltarea economică, socială şi cultural-educaţională a regiunii Oltenia.
Asociaţia se bazează în organizarea şi funcţionarea sa pe principiilr iniţiativei, implicării şi cooperării, voluntariatului, prieteniei, respectului şi sprijinului reciproc, transparenţei, echităţii, competenţei, responsabilităţii, principialităţii, legalităţii şi durabilităţii.

ART. 9. Membrii.
Asociaţie este compusă din:
a) Membri;
b) Membri de onoare (fără drept de vot);
c) Colaboratori voluntari;
d) Personal angajat, potrivit Legislaţiei muncii.
            Poate deveni membru al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” orice persoană care depune o adeziune scrisă în acest sens. Calitatea de membru se dobândeşte prin aprobarea adeziunii de către Consiliul Director. Calitatea de membru se atribuie de către Consiliul Director persoanelor care şi-au adus o contribuţie importantă la desfăşurarea activităţii Asociaţiei sau care au avut o activitate deosebită în domeniile de interes ale Asociaţiei. Excluderea unui membru se face de către Consiliul Director, la propunerea a cel puţin doi membri ai asociaţiei.

            ART. 10. Drepturile şi obligaţiile membrilor.
Membrii ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” au următorele drepturi şi obligaţii:
-          Să participe la activităţile organizate de Asociaţie;
-          Să facă propuneri la Adunarea Generală;
-          Să aleagă şi să fie aleşi în organele de conducere ale asociaţiei;
-          Să respecte prevederile Statutului şi hotărârile organelor de conducere;
-          Să acţioneze pentru creşterea prestigiului Asociaţiei;
-          Să nu întreprindă acţiuni care, prin natura lor, pot leza interesele Asociaţiei;
-          Să  cotizeze lunar cu o anumită sumă ce va fi ulterior stabilită de Consiliul Director.

ART.11. Structura asociaţiei.
- Organul de conducere al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” este Adunarea Generală, alcătuită din totalitatea asociaţiilor.
- Organul executiv al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” este Consiliul Director.
- Organul de control al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” este cenzorul Asociaţiei.
- Organul de reprezentare al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” este reprezentat de Preşedinte şi de cei doi Vicepreşedinţi.

            ART.12. Adunarea generală.
Adunarea Generală reprezintă organul de conducere al Asociaţiei.
Adunarea Generală este compusă din totalitatea membrilor Asociaţiei.

            ART.13. Şedinţele Adunării Generale.
Adunarea Generală se întruneşte o dată pe an în şedinţă ordinară şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie. Adunarea Generală este legal constituită în prezenţa a jumătate plus unu din membrii asociaţiei. 

            ART. 14. Convocarea Adunării Generale.
Adunarea Generală ordinară se convoacă de către Consiliul Director sau cel puţin 1/3 din numărul membrilor, cu cel puţin 15 zile înaintea întrunirii, prin înştiinţări scrise sau telefonice, cu precizarea datei, orei, locului şi a proiectului ordinii de zi.
Adunarea Generală Extraordinară se convocă de către Consiliul Director sau de cel puţin 1/3 din numărul membrilor, cu cel puţin 15 zile înaintea întrunirii prin înştiinţări scrise sau telefonice, cu precizarea datei, orei, locului şi a proiectului ordinii de zi.
            Adunarea Generală este statuar întrunită dacă sunt prezenţi minim ½ + 1 membri. Dacă la prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar, Adunarea Generală va fi convocată din nou, în termen de 7-21 zile, cu acelaşi proiect de ordine de zi. La a doua convocare, Adunarea Generală se consideră valabil întrunită, indiferent de numprul membrilor prezenţi.
Hotărârile Adunării Generale se adoptă prin vot, cu majoritate simplă (½+ 1 din totalul voturilor exprimate ale membrilor prezenţi). Excepţie fac hotărârile privind adoptarea şi modificarea Statutului şi excluderea unor membri, ce necesită majoritate absolută (½ +1 din totalul voturilor exprimate plus neexprimate ale membrilor prezenţi) şi cele privind modificarea sau completarea scopului, fuziunea, dizolvarea sau divizarea asociaţiei, ce necesită majoritate calificată de 2/3 din totalul voturilor exprimate plus neexprimate ale membrilor prezenţi plus absenţi.
Hotărârile Adunării Generale se adoptă prin vot deschis, cu excepţia voturilor privind persoane fizice (alegeri, sancţiuni) când votul este secret. Adunarea Generală poate decide prin vot secret şi în alte probleme.
Hotărârile adoptate sunt obligatorii şi se consemnează într-un proces verbal de şedinţă. Alte detalii privind organizarea şi funcţionarea Adunării Generale se stabilesc prin Regulamentul Intern.

ART. 15. Atribuţiile Adunării Generale.
Adunarea Generală are următoarele atribuţii:
a) aprobarea strategiei şi a obiectivelor generale ale asociaţiei;
b) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a situaţiei financiare anuale;
c) alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director şi a Preşedintelui;
d) alegerea şi revocarea cenzorului sau a Comisiei de Cenzori;
e) înfiinţarea de filiale;
f) modificarea actului constitutiv şi a statutului asociaţiei;
g) dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidare;
h) aprobă şi modifică Statutul şi Regulamentul intern al asociaţiei;
i) analizează rapoartele anuale de activitate ale Consiliului Director şi cenzorului şi alte informări şi propuneri ce-i sunt înaintate şi decide asupra acestora;
j) verifică activitatea consiliului director şi a cenzorului, modifică sau anulează hotărârile şi actele acestora considerate inadecvate şi decide descărcarea lor;
k) aplică sancţiuni de excludere, stabileşte şi modifică cuantumul cotizaţiei anuale, instituie şi modifică alte contribuţii, după necesităţi;
l) stabileşte şi modifică strategia de activitate, bugetul şi programul de activitate;
m) decide asupra problemelor diverse, a căror rezolvare nu intră expres în atribuţiile Consiliului Director.
Hotărârile adunării generale se iau cu majoritate simplă de voturi, fiecare membru având dreptul la un singur vot. În caz de paritate, preşedintele asociaţiei decide.

ART. 19. Directorul Executiv
Directorul Executiv asigură conducerea activităţii curente a asociaţiei şi punerea în aplicare a tuturor deciziilor Consiliului Director.

ART. 20. Atribuţiile Directorului Executiv:
-          informează Consiliul Director cu privire la toate problemele;
-           reprezintă asociaţia în toate relaţiile cu terţii, persoane fizice sau juridice;
-          încheie în numele şi pentru asociaţie contracte, convenţii şi alte acte şi le supune spre confirmare Consiliului Director;
-          concepe, coordonează, controlează şi evaluează toate proiectele, programele şi acţiunile asociaţiei;
-          stabileşte, coordonează şi controlează organizarea şi conducerea gestiunii şi contabilităţii;
-          ordonanţează cheltuieli şi decide efectuarea altor operaţiuni patrimoniale, în limita plafonului stabilit de către Consiliul Director;
-          deschide şi închide conturi bancare curente, de depozit şi de card pentru şi în numele asociaţiei, stabileşte şi modifică împuterniciţii pe conturi şi drepturile acestora;
-          coordonează şi controlează activitatea personalului asociaţiei, angajat sau voluntar, exercitând atribuţiile de şef de personal;
-          exercită orice alt fel de atribuţii stabilite de  Consiliul Director.

ART. 21. Activitatea de control.
Activitatea de control a gestiunii patrimoniului şi al activităţii economico-financiare a asociaţiei este asigurată de un cenzor, ales de Adunarea Generală. Dacă este nevoie, Adunarea Generală poate hotărî înfiinţarea unei Comisii de Cenzori, compusă din trei membri, care să preia atribuţiile de control al activităţii asociaţiei. Din comisia de cenzori trebuie să facă parte cel puţin un membru al asociaţiei şi un expert contabil.

ART. 22. Preşedintele.
Preşedintele ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” are următoarele atribuţii:
            a) reprezintă Asociaţia în relaţiile cu terţii;
            b) coordonează activitatea compartimentelor Asociaţiei;
            c) conduce Consiliul Director şi prezidează Adunarea Generală;
            d) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală.
În lipsa preşedintelui asociaţiei, vicepreşedinţii exercită atribuţiile acestuia.

            ART. 23. PATRIMONIUL
Patrimoniul iniţial al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” este 1800 lei, constituit prin depozit bancar.
Patrimoniul asociaţiei este alcătuit din:
a) cotizaţii, donaţii, finanţări, resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale, sponsorizări, moşteniri;
b) activităţi economice proprii în măsura în care acestea sunt în concordanţă cu scopul asociaţiei;
c) înfiinţarea de societăţi comerciale. Dividendele obţinute de asociaţie din activităţile acestor societăţi comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale, se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului asociaţiei;
d) alte venituri prevăzute de lege.

ART. 24. Modificarea statutului.
Modificările aduse prezentului statut necesită o majoritate de 2/3 din voturile Adunării Generale. Prezentul Statut este redactat în limba română, în 10 exemplare originale şi a fost adoptat în Adunarea Generală de constituire, azi 11.02.2013, intră în vigoare la data înregistrării sale în Registrul Persoanelor Juridice de la Judecătoria Filiaşi.

Art. 25. Dizolvare.
Dizolvarea Asociaţiei necesită o majoritate de 2/3 din voturile Adunării Generale. În caz de dizolvare, bunurile şi fondurile Asociaţiei intră în patrimoniul unei alte asociaţii sau fundaţii cu scop identic sau asemănător care va fi desemnată de Adunarea Generală.